pondělí 29. května 2017

Srnčí hřbet s bramborovo batátovým pyré a salátem z polníčku a rajčat


Něco tak dobrého už jsme dlouho neměli, řekla bych, že nikdy. Můj manžel Ondra je skvělý kuchař, který se rád podělí o svůj recept:

NA 2 PORCE:

400 g srnčího hřbetu
sůl
pepř
2 lžíce oleje
2 plátky másla

NA PYRÉ:
jeden větší batát
2 středně velké brambory
šalotku
jarní cibulku
třetinu pórku
kmín
lžička kurkumy
sůl
hrubozrnná sůl
máslo
mléko

NA SALÁT:
hrst polníčku
8 cherry rajčátek
lžíce balzamikového octa
lžíce olivového oleje
půlka limetky
sůl
pepř
třtinový cukr na dochucení




Srnčí by mělo být cca 10-14 týdnů staré. Hřbet si očistíme od blan, rozřízneme na 2 půlky. Osolíme, opepříme a vmasírujeme kapku oleje na celý hřbet. Rozehřejeme pánev a krátce orestujeme ze všech stran. Já měl hřbet cca 4 cm vysoký, tak jsem restoval asi 30 sekund z každé strany. Mezitím jsem si rozehřál troubu na 100 a maso jsem nechal na 5 minut v troubě odležet. Na každý hřbet dáme roztopit plátek másla. Před podáváním dochutíme hrubozrnnou solí.

Uvaříme do měkka brambory s batátem (osolené, s kmínem a lžící kurkumy), scedíme. Dále orestujeme na másle šalotku, jarní cibulku a pórek. Před mixováním vše smícháme, přidáme máslo, trochu mléka a vyšleháme dle svých představ. Na závěr dochutíme solí.

Hrst polníčku protrháme na menší stonky, rajčátka nakrájíme na půlky, vložíme do misky. Přidáme lžíci olivového oleje a balzamikového octa, vymačkáme půlku limetky a dochutíme soli, pepřem a trochou třtinového cukru.



Žádné komentáře:

Okomentovat