úterý 19. srpna 2014

Pečený králík na mrkvi a petrželi


1 králík
6 mrkví
3 petžele
2 cibule
3 stroužky česneku
5 lžic sádla
10 dkg anglické slaniny
2 snítky rozmarýnu
sůl, pepř



Sádlem vymažeme pekáč, zeleninu očistíme, oloupeme, mrkev nakrájíme na klínky, petržel na kolečka, cibule na osminky a dáme do pekáče. Králíka omyjeme, potřeme sádlem, nastrouhaným česnekem, osolíme a opepříme. Přidáme do pekáče, nahoru rozprostřeme nakrájenou slaninu a dáme do trouby rozehřáté na 180°C. Pečeme, dokud není maso měkké a zlatavé.

Králičí maso má nízký obsah tuku, cholesterolu a taky sodíku. Je ceněno pro příznivý obsah fosforu a vápníku. Stravitelnost králičího masa je snadná díky jemnosti svalových vláken.

5 komentářů:

  1. Takhle podobně ho doma také máme rádi!.. :) Pokud ti to nebude vadit.. Ráda bych tě pozvala k sobě na blog na probíhající giveaway. Budu ráda, když se zúčastníš. :) Corculum♥

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den,

    mohu se zeptat, co se stalo s paní Hruškovou? Od jisté doby vidím pod recepty podepsanou paní Bochenskou.A už jsem tady neviděl dlouho žádný nový recept. Chodím na tento blog často, protože je pro mě inspirací a blog se mi líbí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den,

      moc mě těší, že se Vám Bistrot líbí. Anežka Hrušková je stejná osoba jako Iva Bochenská, rozhodla jsem se vystupovat pod pravým jménem. Mrzí mě, že jsem v poslední době neměla moc času na vaření, ale slibuji, že to v blízké době napravím, a opět budu blog zásobovat novinkami :)

      Mějte se moc hezky a děkuji za přízeň!

      Vymazat
    2. Dobrý den,

      děkuji za objasnění Anežka-Iva, Iva-Anežka. A také děkuji už za dva nové recepty:-) Minimálně ta zeleninová polévka s hořčicí, zní hoodně zajímavě a musím jí také vyzkoušet.

      S poděkováním a přáním všeho dobrého Váš věrný fanoušek Mikuláš

      Vymazat
    3. Vyzkoušejte, a napište :) A mějte se hezky!
      Iva

      Vymazat